Door de Corona crisis is er in korte tijd veel veranderd binnen onze huisartsenpraktijk.
U heeft dat misschien al gemerkt.
Met de huidige anderhalvemeter samenleving zullen deze noodzakelijke aanpassingen waarschijnlijk nog geruime tijd van kracht blijven.
We zetten daarom de belangrijkste veranderingen hieronder voor u op een rij.
De praktijk is gewoon open, maar u kunt alleen op een afspraak komen in de praktijk ná telefonisch contact mét en toezegging van de huisarts.
Er is een nieuwe telefooncentrale met een terugbel systeem geïnstalleerd. Hierdoor staat u niet meer in de wachtrij.
Indien noodzakelijk of gewenst kunnen wij ook een video bel afspraak met u maken Daarnaast tele-overleggen we met specialisten aan de hand van uw vragen of foto’s. Op die manier is doorverwijzen naar de specialist niet altijd nodig is. Dit voorkomt lange wachttijden.
Herhaal recepten kunt u inspreken of bestellen via uw portaal (zie onder)
Alle patiënten krijgen toegang tot een patiënten portaal (web app) via onze website https://www.huisartsenwesterpark.nl/. Dit is een online verbinding van u met de praktijk. Hiermee kunt u: telefonische afspraken inplannen met de dokter; herhaal recepten aanvragen; uitslagen inzien en elektronische vragen indienen. Foto’s en filmpjes kunnen worden bijgevoegd. We streven ernaar op werkdagen binnen 24 uur antwoord te geven.
Komende week zal iedereen die nog niet is aangesloten en waarvan we een email adres en mobiel telefoon nummer hebben worden aangemeld voor het portaal. U zult van ons een mail ontvangen om uw gegevens te bevestigen.
Zijn uw gegevens nog niet bekend of recent veranderd? Dan dit graag doorgeven via huisartsenwesterpark@protonmail.com
SAMENVATTEND
Wilt u een dokter spreken of een dokter zien? Dan maakt u een bel afspraak via uw portaal of u belt de assistente om een afspraak te maken. De dokter beoordeelt of het noodzakelijk is dat u naar de praktijk komt.
Wilt u een vraag stellen aan de dokter die niet direct haast heeft? Dan stuurt u een mail via het portaal; die komt dan direct bij de dokter terecht als e-consult
Heeft u een herhaal recept nodig? Dit bestelt u via uw portaal of telefonisch.
Heeft u hulp nodig van de assistente? Ook dan kunt u een email (e-consult) sturen via uw portaal of de praktijk bellen.
Al deze maatregelingen zijn er om zo efficiënt en veilig mogelijk te werken. Daarmee gaan we gezamenlijk de verspreiding van het corona virus tegen. Hiermee beschermen we de meest kwetsbaren in onze samenleving en ons zorgsysteem.
Met deze aanpassingen houden we ons aan de aanbevelingen van het RIVM en het Nederlands Huisartsen Genootschap.
We danken u voor uw flexibiliteit.
Vriendelijke groet,
het huisartsenteam Westerpark