Onze werkwijze

Altijd rechtstreeks contact met de huisarts.

In onze praktijk hebben patiënten rechtstreeks contact met de huisarts. Wij werken zonder doktersassistent. Omdat wij uitsluitend op afspraak werken, hebben wij nauwelijks wachttijden en treft u doorgaans een rustige wachtkamer aan.

Telefonisch consult

Door middel van een terugbelafspraak regelt u een telefonisch consult met de huisarts. U wordt op de afgesproken tijd teruggebeld door een van de huisartsen. Vaak is het dan niet meer nodig om naar het spreekuur te komen. Als het wel nodig is krijgt u een afspraak.

POH GGZ

In onze praktijk werkt een praktijkondersteuner GGZ (POH GGZ). Dit is een professional die binnen de huisartsenpraktijk psychologische ondersteuning biedt of mee denkt over passende psychologische hulp in de geestelijke gezondheidszorg. Via de huisarts kunt u een afspraak bij de POH GGZ krijgen.
Problemen waarmee u terecht kunt bij de POH GGZ zijn:
  • Somberheid en depressieve klachten
  • Werkproblemen
  • Lichte dwang en/of angstklachten
  • Langdurig lastige terugkerende patronen in uw leven.
  • Problemen die samenhangen met veranderingen in uw leven
  • Rouw
  • Psychische klachten als gevolg van lichamelijk ziek zijn
  • Chronische pijnklachten
Wat betreft de behandeling/ gesprekken bij de POH GGZ gelden de volgende afspraken:
  • De gesprekken duren 30 – 45 minuten.
  • Als u onverhoopt verhinderd bent moet u minimaal 48 uur van tevoren afzeggen. U kunt dit doen door een bericht in te spreken (toets 3) of een e-consult te sturen. De POH GGZ belt u terug om een nieuwe afspraak te maken.
  • Voor een afspraak die niet wordt afgezegd (no show) wordt een bedrag (30 euro) in rekening worden gebracht.
Met het no show beleid hopen wij dat u tijdig afzegt, zodat andere patiënten die wachten op een afspraak eerder gezien kunnen worden.

Wij werken mee aan wetenschappelijk onderzoek (ANHA)

Onze praktijk werkt mee aan het Academisch Netwerk Huisartsgeneeskunde Amsterdam UMC (ANHA). Zo dragen we bij aan onderzoek, verbetering van zorg en medisch onderwijs.
Hiervoor dragen wij gegevens over de geleverde zorg over aan ANHA. Deze gegevens gaan over diagnoses, behandeling of medicijnen. We dragen geen gegevens over zoals naam, adres en BSN. Hierdoor is uw privacy beschermd.
Hier leest u meer over het ANHA.

Mocht u bezwaar hebben tegen het gebruik van uw gegevens, geef dit dan door aan ons. Dan zorgen we dat uw gegevens niet worden gebruikt.

Eigen medisch dossier digitaal toegankelijk

Via het portaal kunt u veel zaken zelfstandig regelen op uw smartphone, tablet of computer. U kunt er veilig en makkelijk herhaalmedicatie aanvragen, een e-consult aanvragen en uitslagen inzien. Vraag uw inloggegevens telefonisch aan (toets 5).

 

 

Werkwijze Flexdokters

Onze praktijk is aangesloten bij Flexdokters. Dat is een coöperatie van huisartsenpraktijken in heel Nederland. Dit biedt een aantal voordelen voor patiënt en huisarts, waarbij de relatie tussen huisarts en patiënt altijd bovenaan staat.

Onze werkwijze, waarbij patiënten rechtstreeks contact hebben met de huisarts en waarbij patiënten zelf veel zaken via het portaal regelen, is ontwikkeld door Flexdokters.

De patiënttevredenheid in praktijken die zijn aangesloten bij Flexdokters is bovengemiddeld hoog. Ook huisartsen zelf zijn positief over de werkwijze. Daarom zijn wij hierbij aangesloten.

Werkwijze voor periodieke controles

Wij werken samen met Viduet
Sommige patiënten hebben regelmatig controles nodig. Dit geldt bijvoorbeeld voor mensen met suikerziekte of astma, of voor mensen die medicijnen gebruiken waarvoor jaarlijks bloedonderzoek nodig is. Wij zorgen ervoor dat deze controles tijdig plaatsvinden en goed voorbereid zijn, om zo betere zorg te leveren. Dit doet de praktijk in samenwerking met het bedrijf Viduet.   

 Als dit voor u van toepassing is, stuurt Viduet u namens de praktijk e-mailberichten. Dit bericht kan bijvoorbeeld een uitnodiging zijn voor het invullen van een medische vragenlijst of een verzoek aan u om een afspraak met ons in te plannen. Als er voor de afspraak ook aanvullend onderzoek, zoals bloedonderzoek, gedaan moet worden, ontvangt u deze uitnodiging via de gebruikelijke route. Patiënten die geen e-mailadres hebben krijgen een persoonlijke uitnodiging.  

 

Veelgestelde vragen

Deze veelgestelde vragen zijn samengesteld op basis van vragen die wij vaker krijgen. Door de antwoorden hier te geven besparen wij je de moeite van contact zoeken en hebben wij huisartsen minder onderbrekingen in ons werk met patiënten. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet vinden dan kun je je vraag stellen aan de praktijk.

Wanneer is het lab aanwezig?
Hoe kan ik mij als patiënt in de praktijk inschrijven?
Hoe lang duurt het voordat mijn inschrijving als patiënt verwerkt is?
Waarom heb ik een rekening gekregen voor een no show bij de POH GGZ?
Hoe kan ik uitloggen op het portaal?
Waarom krijg ik een e-mail van Viduet?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn iPhone of iPad?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn Android telefoon?
Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoeken?

Praktijkinformatie

Alle consulten van patiënten met een Nederlandse verzekering worden direct bij de verzekeraar gedeclareerd. Je kunt de tarieven vinden op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit, de Nza.

banner digitale zorg

Huisartsen Westerpark
  • de Wittenkade 59
  • 1052 AD Amsterdam
Openingstijden
Maandag08:00 t/m 17:00
Dinsdag08:00 t/m 17:00
Woensdag08:00 t/m 17:00
Donderdag08:00 t/m 17:00
Vrijdag08:00 t/m 17:00
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten
Huisartsen Westerpark
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.